HR ser till att verksamheten och våra ledare får det stöd de behöver för att nå sina mål. Som samarbetspartner i HR-frågor kombinerar vi operativa insatser med strategiskt tänkande. Vi skapar och förbättrar processer som hjälper både i det dagliga arbetet och på lång sikt. Här kan man jobba som löneadministratör, HR-generalist, HR-strateg, HR Business partner, TA-specialist och utbildare.
En stor del av vårt arbete är att samarbeta med chefer i fackliga frågor och förhandlingar. Vi på HR ansvarar också för arbetsmiljöfrågor för att skapa en trygg och hållbar arbetsplats för alla. Vi identifierar utbildningsbehov och genomför insatser som stödjer våra medarbetares utveckling och stärker deras kompetens för att möta framtida utmaningar.
Vi arbetar för att göra SOS Alarm till en attraktiv arbetsgivare. Genom att stärka vårt ledarskap och arbeta med employer branding vill vi skapa en arbetsplats som både inspirerar nuvarande medarbetare och lockar nya talanger som vill bidra till samhällsnytta. Varje dag på HR är en chans att göra skillnad – för våra medarbetare, vår organisation och samhället.