Kommunikation är en viktig del av vårt dagliga arbete på SOS Alarm. Genom att prata med och lyssna på andra kan vi bättre hantera kriser och skapa ett tryggare Sverige för alla. Vi kommunicerar varje dag med många olika målgrupper – från allmänheten till samarbetspartners, kunder och uppdragsgivare.
Vad vi arbetar med:
- Samhällskontakter
Vi samarbetar med viktiga aktörer som kommuner, regioner och myndigheter för att säkerställa trygghet i samhället.
- Marknad och medierelationer
Vi delar viktiga budskap och bygger relationer genom media och externa evenemang.
- Intern kommunikation
Vi håller våra medarbetare uppdaterade och informerade via till exempel intranät, nyhetsbrev och medarbetarundersökningar.
- Innehållsproduktion
Vi skapar engagerande innehåll för våra sociala medier, nyhetsbrev och andra kanaler.
Stöd till ledningen
Vi stöttar också ledningen i kommunikationsfrågor och ser till att allt vi gör stämmer överens med bolagets strategiska mål för ett hållbart värdeskapande men också med SOS Alarms vision, uppdrag och värderingar.
Vi som jobbar här
Hos oss arbetar kommunikatörer, pressansvariga, innehållsproducenter, art directors.
Målet med vår kommunikation
Vi strävar efter att stärka SOS Alarms varumärke och säkerställa att vår kommunikation alltid är snabb, öppen, trovärdig och korrekt.
Vårt arbete handlar om mer än att bara sprida information. Varje dag är en möjlighet att göra skillnad och skapa en tryggare framtid – tillsammans.