Livet på SOS Alarm

Tillsammans skapar vi trygghet och säkerhet
Det som är gemensamt för alla här är viljan att hjälpas åt och att bidra till något viktigt i samhället. Här jobbar vi alla tillsammans och vi har ett stort förtroende för varandra. Vår kultur och våra värderingar är inte bara ord utan en känsla som finns med i allt vi gör. Vi är ett lag med olika roller där alla är lika värdefulla för resultatet. Det skapar en unik tillit och gemenskap mellan oss. Nu är vi på en spännande resa och möjligheterna till utveckling här har aldrig varit större. Hos oss får du använda dina talanger till att göra skillnad varje dag.
Vi är ett bolag med en stark kultur. Vill du veta hur det är att vara SOS:are? Ta del av vår kulturbok!
Våra värderingar
-
Professionella och empatiska
Vi förenar yrkesskicklighet med ett stort hjärta. För oss betyder det att vi är trygga i vår kunskap och kompetens och att vi bemöter alla med lyhördhet och respekt. Vi ser vår del i helheten och försöker alltid vara proaktiva och öppna för initiativ. Vi är stolta över att göra skillnad varje dag, i det lilla och i det stora.
-
Ansvarstagande och samverkande
Vi har förtroende för varandra och litar på att alla gör sitt yttersta i varje situation. För oss är det lika självklart att dela kunskap och erfarenheter som att ta eget ansvar. Vi hjälper varandra och vi lyckas tillsammans, internt och externt. Vi delar alla drivkraften att utvecklas, göra saker bättre och hitta nya lösningar, nu och för framtiden.
Våra förmåner

Utvecklas med oss
För att vi ska nå våra mål är det avgörande att alla som jobbar här känner sig engagerade, stolta och får möjligheten att utvecklas. Både som människor och i sin karriär. Därför satsar vi mycket på utbildning, kompetensutveckling och ledarskapsprogram som ska ge dig förutsättningar att växa hos oss.





Möt några av våra medarbetare
-
Min bakgrund och att jag kan flera språk är en tillgång både för mig och för SOS Alarm. Det är en stor trygghet för den som ringer in att kunna tala med operatören på sitt eget språk. Självklart har vi tolkar också men det tar alltid lite extra tid. Det känns bra att jag kan bidra med något extra i mitt jobb här.
Nadine Harmouche
SOS-operatör
-
Att få tänka utanför boxen och titta på framtida lösningar som bidrar till ett tryggare Sverige är det bästa med mitt jobb.
Mattias Regnell
Innovationsledare
-
Våra medarbetare är det viktigaste vi har. För att vi ska nå våra mål är det avgörande att vi satsar på att utveckla våra medarbetare och ge de rätt förutsättningar att växa hos oss. Utbildning är en självklarhet. Alltifrån utbildning av våra operatörer till vidareutbildningar och ledarskapsprogram.
Julia Lundgren
HR Strateg
-
Det bästa med mitt jobb är att jag får jobba med tjänster som verkligen gör skillnad och som skapar en tryggare vardag för människor. Och så är vi duktiga på att hänga med i hur utvecklingen sker i samhället. Här satsar man mycket på teknikutveckling så att vi kan leva upp till våra kunders krav och önskemål.
Anna Magnusson
KAM (Key Account Manager)